Komunikat dla Mieszkańców sołectw przyłączanych do Otmuchowa

Uwaga!

Mieszkańcy przyłączanych sołectw będą mogli używać dotychczasowych dokumentów do czasu konieczności wydania nowego dowodu rejestracyjnego i nowego prawa jazdy.

Podstawa prawna:

Zgodnie z art. 18b ustawy z dnia 05 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2017 r., poz. 978 ze zm.)  i z art. 79c ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym  (Dz. U. z 2017 r., poz. 1260) w przypadku utworzenia, połączenia, podzielenia lub zniesienia powiatów lub zmiany nazwy powiatu albo miejscowości  – prawa jazdy, dowody rejestracyjne, pozwolenia czasowe, tablice rejestracyjne, znaki legalizacyjne i nalepki kontrolne wydane przed dniem wejścia w życie przepisów tworzących, łączących, dzielących lub znoszących powiaty lub zmieniających nazwę powiatu albo miejscowości, zachowują ważność. Mieszkańcy przyłączanych miejscowości będą mogli używać dotychczasowych dokumentów do czasu konieczności wydania nowego dowodu rejestracyjnego i nowego prawa jazdy  (z powodu np. utraty, zniszczenia dokumentu, wymiany ze względu na brak  miejsca na wpisy, zmianę adresu, itp.). 

Mieszkańcy przyłączanych miejscowości, jeżeli chcą, mogą bezpłatnie wymienić powyższe dokumenty powołując się na zmianę adresu od lutego br po podjęciu stosownej uchwały przez Radę Powiatu.

Zapraszamy do UM Otmuchów po pomoc w załatwianiu spraw związanych z włączeniem sołectw.

Burmistrz Jan Woźniak